Beware of the brain fart!

Beware of the brain fart!

luni, 5 noiembrie 2012

Interferențe

aka
Calul moare de drum lung și prostul de grija altuia.

De prea multe ori mi-am lăsat serenitatea întinată de problemele, reale sau închipuite ale altora căutând soluții în locul lor.
De prea multe ori am simțit nevoia să întind o mână de ajutor celor pe care i-am crezut mai puțin dăruiți pentru supraviețuire și mare mi-a fost supriza să constat că erau doar puturoși.
De prea multe ori am fost umăr pentru plânsul de crocodil al unora care-și imaginau că manifestarea căinței aduce iertarea.


De fiecare dată am simțit că-i datoria mea, un fel de ”dacă pot, înseamnă că-s obligat s-o și fac” și-avusei mai deunăzi (pe când nu puteam dormi de grija) revelația că dacă aș înlătura din preocupările mele problemele ce nu-mi aparțin aș fi mult mai senin, căci eu personal probleme nu-mi fac. Vezi tu diferența dintre ”n-am probleme” și ”nu-mi fac probleme”? Mare descoperire făcui!

Și-uite-așa am decis:
- dacă te doare burta, du-te la doctor, ia o pastilă sau ambele că n-o să-ți treacă de la compasiunea mea
- dacă n-ai bani, du-te la bancă sau la cămătari, numai nu te plânge la mine că n-am ce să-ți fac
- dacă te-ai băgat într-un căcat din care nu ști cum să ieși n-aștepta de la mine să te scot doar pentru că te-am mai scos și altădată
- ți-ai făcut creierii vraiște? du-te la psiholog căci nu-ți mai dau voie să mă invadezi cu debandada ta neuronală... o am pe-a mea și-mi ajunge.
- te încearcă gânduri sinucigașe? Mori, că și-așa suntem prea mulți, abia ne mai ține pământul.

Ce atâta oblojeală pe lamentări futile? Nu-ți place țara? Emigrează. Nu-ți place nevasta? Divorțează. Nu-ți place slujba? Dă-ți demisia. Ești gras? Nu mai mânca. Ești prost? Crapă. 
Dar dacă stai aici pentru că ți-e frică să te duci în altă parte, dacă baldraca de nevastă gătește bine, calcă excepțional și-o ții că-i bună de slugă și de prăsilă, dacă altă slujbă știi precis că n-o să mai găsești pen-că ești incompetent, dacă-ți place sarmaua mai mult decât viața și te-ai născut cu doi neuroni... stai dracului în banca ta că nu-i nimeni ”cu mâna-n brânză și cu sufletu-n Rai”... e ori una ori alta și vine din decizia ta personală.

Și ca prin minune, odată luată hotărârea de a nu mă lăsa parazitat de poveștile altora... mi-a ieșit soarele... am constatat că am timp destul să-mi fac și să-mi desfac interesele... și, lepădat de poverile ce nu-mi aparțineau, m-am trezit lălăind o melodie culeasă cine știe de pe unde... Râzi! Pe vreme răposatului cântam Imnul cât era ziua de lungă că aia auzeam la prima oră, pe nepișate, și mi se lipea melodia de creier ca marca de scrisoare.
Ăsta mi-e barometrul. Pot zâmbi când nu-mi vine, pot fi sociabil când n-am chef, pot funcționa corect chiar și-atunci când îs defect. Dar nu pot, în ruptul capului, cânta când n-am dispoziție.

nananana nanan tarara, tararara...
Cause if you wanna run cool
If you wanna run cool
Yes if you wanna run cool, you got to run
On heavy, heavy fuel
Heavy, heavy fuel
Heavy, heavy fuel...

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/WEUw1t8RcZ0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>