Beware of the brain fart!

Beware of the brain fart!

joi, 23 octombrie 2014

Re-gume = legume repede


Sa ne fie clar, postarile "mancarea puturosului" n-au pretentii de masterchef si nici de haute cuisine, is lucruri simple, in general fara prea multa manopera si cu timp de coacere scurt care te scot din foame cand n-ai timp.


Asta seara - legume, cu precizarea ca eu nu tin posturi rituale, nu fac cure de purificare ci pur si simplu uneori n-am chef de carne.

Necesar:
- un wok mare cu capac
- legume congelate (dupa fantezia fiecaruia, atentie totusi sa aiba timpi de coacere similari), eu am pus: fasolica galbena si verde, morcovi, ciuperci, praz
- doua linguri de ulei extravirgin de masline (asta deja e fita, merge orice ulei)
- 3-5 catei de usturoi romanesc (d-ala cu coaja roz care nu ustura tare dar miroase a usturoi... sa fie bal)
- smantana (io am noroc cu coana Elena de la Izvorani care-mi aduce smantana "de la curu' vacii" ca sa-l citez pe musiu Cotolan, d-aia subtire si dulce, fara amidon adaugat)
- cimbru, sau orice alte "miroase" care va plac

Preparare (suna cam pompos, o sa vedeti de ce)
- se caleste prazul taiat felioare subtiri - 1 min daca e uleiul incins
- se arunca in wok legumele in devalmasie si se pune deasupra un capac
- se calesc pe foc mediu pana se dezgheata (3-5 min)
- se pune cimbrul (sau... fiecare ce are)
- se ia capacul si se lasa pe foc iute 15 min pentru "al dente" sau 20 min daca vreti sa se patrunda pana la "os" - puteti invarti c-un linguroi de lemn de 2-3 ori dar nu-i musai (sau le puteti intoarce vanturandu-le prin aer cu wok-ul, ca pe clatite, cu conditia sa nu dati pe jos), sansele sa se lipeasca sunt minime - daca totusi o faceti, nu lasati lingura sa fiarba in tigaie, ca nu facem mancare de lingura.
- sare, piper - dupa ce ati stins focul (asta cu sarea la final poate fi subiect de dezbatere: eu fac asa pentru ca vreau sa-mi ramana legumele dulci si sosul sarat).
- smantana nu se pune la gatit, se pune in farfurie la final.

Timp de pregatire zero min
Timp de coacere 20 min