Beware of the brain fart!

Beware of the brain fart!

marți, 31 martie 2015

101 motive ca să te pribegești - excesele de zel ale autorităților

”Vând tot, plec în Canada”... era tot al treilea anunț la Mica Publicitate prin anii 90.
Sătui de sărăcie, mulți români și-au luat atunci o valijoară și banii obținuți din vânzarea agoniselilor și s-au tirat peste mări și țări, asta în condițiile în care granițele nu erau deschise și pentru orice pas afară din țară stăteai la cozi infernale în fața ambasadelor.

Mă domnilor guvernanți, mânca-v-aș, voi chiar nu vă gândiți ce se-ntâmplă dacă aduceți la exasperare poporul ăsta în condițiile ”liberei circulații”? Nu contați prea mult pe ”spiritul mioritic” și pe ”mămăliga inertă”, c-așa s-a culcat pe-o ureche și răposatul nea Nicu, și-acuș îi facem de 26 de ani.

Mă, n-o-ți rămâne voi singuri cuc în prăpădita asta de țărișoară de care vă bateți joc de 25 de ani?
Ce s-alege mă de voi? Că nu sunteți în stare de nimic, numai la fușereală și pupincurisme vă pricepeți.
Mă neisprăviților, vaca de lapte NU se taie, se mulge!
Că degeaba țineți voi în brațe marile companii falimentaro-spăgare, că bănuțul vine de la amărășteni d-ăștia ca mine. Că mie mi-e frică să las impozitele neplătite și-mi vând cămașa de pe mine pe 25 ale lunii.

L-ați găsit p-ăla cu 3.28 lei nedeclarați în scripte și v-ați repezit să-i închideți baraca o lună. 
Ia zi mă matematicianule, cât e impozitul la 3 lei si dooșopt de bani? O fi cât impozitele pe salarii? Io cred că nu.

Umblați după mărunțiș ca găinarii în loc să vă duceți unde-i banul gros și să vă faceți planul p-o lună dintr-o vizită. Dar nuu, cum? Ăia au ”imunitate” (cu sau fără ghilimele), au dat șpăguța și dorm liniștiți, și-n oraș, prin magazine, nu mai poți să cumperi o batistă că vânzătoarele-s la clacă despre registrul de casă.

E-adevărat că 100 de lei, e sută de lei indiferent de unde vine, dar dacă mă-ntrebi (știu că nu mă-ntreabă nimeni), prefer să mă duc să iau o bancnotă de la unul decât să plimb țara-n lung și-n lat adunând leu pe leu pân se face suta. Capisci? Mai bine-l supăr pe unul și ăla nu mă mai votează, decât să supăr o țară întreagă.

Dar voi nu pricepeți zicala cu ”unde dai și unde crapă”... știi unde-a crăpat cel mai rău? La țară, la prăpădiții care v-au votat (arză-i-ar focu) și care, de bine ce-o duc, luau (la timpul trecut) pâine, acadele și cinzeacă ”pe caiet”... 
Dar poate-i și-asta un fel de justiție ”divină” - nah mă, uite-l p-ăla de-l votași, ți-a luat și acadeaua mozolită de la gura copilului, sâc!

Părerea mea sinceră, domnilor guvernanți, e că vă cam jucați cu curu gol pe lângă pula sculată...și nu vă văd bine.