Beware of the brain fart!

Beware of the brain fart!

miercuri, 5 noiembrie 2014

Firez și căcăzdări

Mult mi-e dragă limba română, dar cel mai tare iubesc regionalismele care colorează orice conversație și-i dau o savoare pe care limba literară în veci n-o va avea.
E drept că ele par a se pierde într-o globalizare care face ca ardeleanul mutat la București să zică ”pă dracu” și moldoveanul naturalizat la Brașov ”tulai”.

D-aia m-am gândit să vă aduc niscaiva cuvinte din varii zone ale țării, precum și contextul în care le-am auzit recent.

De la Alba (și nu numai):
FIREZ = fierăstrău mic de mână
D-apoi când ți-o spune dentistul ”stai să-ți bag firezu ăsta mic...” ori te sperii, ori te caci pe tine de râs - la mine au fost ambele, una după alta.

De la Chiatra Șoimului:
CĂCĂZDĂRI = măceșe
Încă mai râd când îmi amintesc de invitația la ”un ceai de căcăzdări” ... trebuie să i-o servesc la rândul meu măcar unui client ca să-i văd mutra.
Pentru sceptici: http://www.reteteculinare.ro/carte_de_bucate/bauturi/vin-de-cacazdari-7950/#

Credits go to Cosu și Petrică :-)))))))))