Beware of the brain fart!

Beware of the brain fart!

sâmbătă, 6 decembrie 2014

La pomul laudat

... sa nu te duci cu sacul.
Si incep, ca de obicei, cu o paranteza: acum 2 saptamani am fost in Club Hush, canta Mircea Baniciu. Publicul, in majoritate prea tanar ca sa fi auzit de el, l-a primit cu raceala. Baniciu, prea harsit ca sa se  lase intimidat, si-a vazut de treaba, si circa 3 melodii mai tarziu, fatucele care se uitau cam chioras la "bunic" dansau pe masa.
Ieri, plini de speranta, am fost in acelasi club la Directia 5. Crasma plina ochi, lumea setata pe distractie, primirea artistilor calduroasa dar... am avut parte de un Cristian Enache moale si fara vlaga, cu vocea egala care nu spunea nimic.
Noroc c-a deschis gura Marian Ionescu. Are omul asta una dintre cele mai bune voci rock. Limpede, cu volum, cu inflexiuni... WOW!
N-am inteles din ce motiv n-a facut altceva decat sa "activeze" poporu' dupa care se retragea in spate si-l lasa pe Enache sa ne adoarma la loc.
Marius Cheseri cu chitara lui, parea si el din alt film, omu' stie si "livreaza", rupe boxele si... cand sa zici c-ai ajuns in Rockland... fas, vine Enache.
Io nu stiu daca Enache a avut o zi proasta si nici nu ma intereseaza, vorba e ca-n timp ce canta, noi gugaleam barfe mondene sa ne lamurim ce-l doare de-i e lene sa deschida gura. Ma doare-n cur ca l-a parasit iubita si-i cade parul, scena nu e cabinet de psihologie.
Si eu m-am simtit pacalita. Marian Ionescu era acolo, era "in voce", putea sa-mi faca seara de neuitat si totusi n-a facut-o desi a vazut clar reactia salii.
Si v-o spun cu toata sinceritate dragi baieti de la Directia 5 ca daca mai veniti in formula asta io ma lipsesc, ca nu pot sa stau 2 ore asteptand cu limba scoasa sa binevoiasca sa deschida gura Marian Ionescu.
Imi pare rau pentru chitarist, si singur daca ar fi cantat iesea mai bine, dar magnifica lui chitara si lesinatura din vocea solistului au dat adunate o mare nepotrivire. Enache n-are voce rea dar e pop nu-i rock si printre ceilalti suna ca nuca-n perete.
Cine ma cunoaste stie ca nu-s zgarcita dar daca mi-ati cerut 25 de lei pentru Baniciu, astia meritau 20, nu 50. Si ca sa fie clar, platesc si 100 data viitoare daca tace Enache si canta Marian Ionescu.