Beware of the brain fart!

Beware of the brain fart!

marți, 9 decembrie 2014

Ce mă enervează


Cretinul de primar din Bascov care a început lucrările la canalizare, spărgând asfaltul pe mijlocul drumului, pe str. Rogojina în pragul sărbătorilor, treabă care ne va lăsa cu tot noroiul la poartă de Crăciun (asta în caz că se va putea circula pe stradă ceea ce, după cum se scărpinau în cap azi dimineață, 9 dec 2014, nu cred). 

Serviciile proaste: indiferent că asta înseamnă calitate îndoielnică, termene nerespectate, lipsă de comunicare cu beneficiarul, decizii luate de prestator fără să întrebe. 
După cum băgați de seamă n-am zis nimic de preț. Prețul se stabilește înainte de a bate palma și rămâne fix odată ce toate detaliile au fost agreate. Nu încerc să trag de bănuț dar nici nu accept costuri suplimentare decât dacă-s foarte bine documentate, explicate și stabilite de comun acord.

Expresia ”lasă că vedem noi” spusă pe un ton complice când întrebările cereau un DA/NU sau și mai rău un răspuns în cifre. Genul ăsta de planificare... văzând și făcând, pe mine mă scoate din sistem. Nu-s absurdă și accept că pot interveni neprevăzute dar hai întâi s-avem un plan, pentru că în caz contrar am impresia că habar n-avem de nimic și navigăm prin ceață încotro bate vântul.

Expresia ”nici o problemă” când e clar că a apărut o problemă. Zicea un mentor de-al meu (și avea dreptate): când ți-o zice românul ”nicio problemă” pune-ți chiloții de tablă că precis ți-o iei în cur! E clar că atâta timp cât celuilalt evenimentul nu i se pare problemă, nici că-i va căuta rezolvare.

Expresia ”merge și-așa”, poate trebuia s-o pun prima că e cea la auzul căreia mi se scoală coama ca la leu. E expresia neputinței de a face un pas înainte, e apogeul aproximismului,  e motivul pentru care e țara asta în rahat până la ochi, e culcarea pe urechea suficienței, e cea mai ”înaltă” expresie a durerii în cur față de profesionalism. 
A nu se confunda cu alegerea celei mai eficiente soluții chiar dacă nu-i cea mai buna. ”Merge și așa” e toba de eșapament legată cu sârmă în loc să dai 10 lei pe un tampon de cauciuc, dar nu e alegerea între tamponul de cauciuc și cel de silicon care costă dublu.

Această postare va suferi nenumărate editări și va ajunge lungă cât o zi de post, doar că nu vreau să stau acum să-mi aduc aminte de toate relele. În plus n-am îndoială că se vor întâmpla lucruri noi care să-mi excite neuronul că doar nu trăim în Eden.