Beware of the brain fart!

Beware of the brain fart!

vineri, 23 ianuarie 2015

Les cocottes

Noi ce mâncăm azi?
De mofturoși ce suntem amândoi, nu mâncăm două zile la rând același lucru, așa că gătitul temeinic, în oale mari n-are rost.
Alternativa sunt mâncărurile rapide, țaca-paca în tigaie.
Nici o rețetă care necesită mai mult de 40 de minute de ”atenție” nu va ajunge la noi în blid căci n-avem timp și seara ne e foarte foame.
Poeziile culinare cu timp de preparare de 3 ore rămân mereu pentru altădată, adică, cel mai probabil, într-o altă viață.

Pește, pui, porc. Cartofi, orez, legume.
Legume, orez, cartofi. Porc, pui, pește.
Că ce altceva poți face în juma de oră?
D-aia mă plictisisem de mâncare. Mâncam de nevoie, când eram lihnită și atunci nici nu mai avea mare importanță ce.
Mă plictisisem în asa hal ca uneori mă uitam în frigider, luam o bere și aia era toată cina.

Da-ntr-o seară, stând noi așa... la o cină cu dop, romantică firește... ne-a picat fisa că nu-i ok regimul ăsta alimentar și am căutat soluții.
Marea găselniță a fost o carte de bucate franțuzească (cartea, nu bucatele) uitată sub două dește de praf, în cămară.
Mâncărici cu fantezie, gătite în olițe de lut mari cât o porție.
Am descoperit astfel ingrediente inedite și combinații uimitoare iar bucătăria s-a umplut de arome exotice.

Les cocottes au devenit repede cele mai bune prietene în bucătărie așa că le-am alintat ”cocoțici” și experimentăm în fiecare seară cu mult elan.
Banalul porc se mărită cu stafide sau cireșe, somonul cu susan iar creveții cu cremă de cocos... sos de soia, pasta de curry, cardamon... ne-am umplut rafturile cu chestii pe care înainte le gustam doar prin cârciumile mai răsărite. Și are cartea vreo 90 de rețete, toate necesitând între 10 si 40 de minute de manoperă deci ne-am scos până prin aprilie :-)

De dragul distracției n-am unificat porțiile într-o cratiță mai mare și gătim simultan pe două ochiuri de aragaz. Ne îmbrâncim, ne hlizim și ne hrănim... ce vrei mai mult?

Totuși, după o săptămână de folosire intensivă pe flacără și în cuptor, cocoțicile noastre low-cost au cedat  așa că acum sunt în căutarea unora mai rezistente la șocuri termice.
Imediat ce voi găsi o variantă ok (am găsit unele profi dar ziceai că-s de aur, așa preț aveau... sper să nu fiu nevoită să le iau pe ălea că mi se duce bugetul pe apa sâmbetii) o să încep să postez rețetele, precum și locurile unde găsiți ingrediente pentru ele.