Beware of the brain fart!

Beware of the brain fart!

luni, 12 septembrie 2016

Party = muzică + dans?

După ce vinerea trecută am făcut spume, și nu degeaba, simt nevoia să lămuresc câteva aspecte legate de muzica de la party-urile noastre de dans.

Un playlist de 9 ore, are cam 130 de melodii, pentru că sunt, în medie, 14 melodii pe oră motiv pentru care:

- când stai la party 2-3 ore o să auzi 25-30% din muzică și e foarte probabil ca melodia pe care o vrei tu neapărat să fi fost deja sau să vină la rând după ce pleci - ghinion!

- chiar dacă vii la party la ora 22,00 și pleci cînd se sparge cheful, 130 e un număr limitat, în care nu încap toate melodiile pe care le-ar vrea fiecare dintre participanți, după cum nu încap toate melodiile unui cântăreț - oricât de îndrăgit.

-  e normal să nu-ți placă toate melodiile și dacă te gândești bine, la nivel de amator, nici n-ai putea să dansezi continuu 8-9 ore, fizic nu poți, așa că atunci când nu-ți place o melodie, ia o pauză, bea ceva, du-te la budă, socializează, scarpină-te la ouă sau freacă-te la ochi și zi merci că te odihnești.

- sunt zeci de mii de melodii de dans, vechi și noi, clasice și moderne, antrenante și romantice, toate frumoase, d-aia mi se pare de porc să punem exact aceeași muzică mereu până învățăm versurile pe dinafară - uneori aceeași melodie de trei ori într-o seară! Statistic, dacă m-aș apuca să ascult toată muzica de dans pe care o am (excluzând dublurile) aș termina la jumătatea lui noiembrie... și n-am cine știe ce... încă mă mai milogesc pe la DJ-ii consacrați să-mi dea și mie de la ei... și voi vreți să punem aceleași căcaturi over-and-over-again.

- NU putem dansa toți deodată, NU e loc, așa că e chiar sănătos ca unele melodii să nu placă unei părți din populație iar altele să nu placă celeilalte părți - și se va întâmpla mereu asta, indiferent cine e ”la butoane” - pentru că dacă la ”oră de vârf” am intra toți pe ring, n-am avea loc nici să respirăm d-apoi să dăm din mâini și din picioare.

- NU e ok să punem numai muzică simplă, liniară ca să se bucure începătorii, după cum nu-i ok s-o ținem numai în JuJu Orchestra și Ray Barretto iar alegând calea de mijloc vor fi momente când unii se plictisesc și momente când ceilalți nu mai înțeleg nimic.

- avem un singur party pe săptămână, așa că e puțin probabil că vom pune vreodată exclusiv bachata sau kizomba... că dacă zic salsa, sare toată lumea de cur în sus

- proporția a fost mereu de 3 salsa (aici am inclus și vreo 6 rueda și cele 4 sincroane fără de care se pare că nu se poate, câte un chacha, așa... să ne amintim că există și un son - de sufletul meu) la 2 bachata și o kizomba - toată lumea a fost de acord că e ok așa dar în continuare ”e prea puțină bachata”

Morala e: 
- în fiecare clipă va exista câte un nemulțumit și eu nu stau să fac micromanagement cu fiecare în parte
- cine vrea ”dedicații” poate să meargă la manele... dar atenție... acolo e pe bani!
- nu o să pun niciodată melodii pe care le consider ca făcând parte din subcultura de cartier (indiferent în ce țară se află ”cartierul”) - și în mod special (dar nu exclusiv) am filme proaste-n cap cu ”Gura ta”...
- nu pun muzică de pe youtube pentru că se aude, în general, prost și nu vreau să depind de mila internetului, plus că nu vreau să stau de strajă lângă laptop ca să schimb melodia

Și mai ales:
- faptul că mi-am adus laptopul la party nu înseamnă că a devenit proprietate comună a tuturor și fiecare poate să intre să caute prin foldere, pe youtube, să fușerească playlistul etc.
- mi se pare și mai de căcat să vezi că l-am parolat și să pândești momentul când am uitat să blochez ecranul ca să-mi fuți (cu SAVE) playlistul la care am muncit 3 zile. 
     De ce 3 zile? Că nu merg două rapide la rând, dar rueda trebuie să fie câte două că din una abia vă încălziți, dar nu prea mult ON2 (deloc dacă s-ar putea), nici LA că n-are feeling, să fie cubana dar nu prea iute, nici aia romantică nu-i bună că vă scoate din ritm, dar să nu fie d-ălea lungi de 7 minute, iar bachata să nu fie ”prea dominicană”, kizomba... ălea 10 pe care le știe toată lumea. Melodii ”noi” (nu în sensul de 2015-2016, ci melodii vechi de când lumea dar care nu s-au mai auzit la party-urile noastre) maxim 8-10 și ălea cu frică. Ce am scris mai sus nu-s invențiile mele, ci feedback (hai să-i zicem așa) primit de la voi. Plus că trebuie să țin cont de intervalele orare, când vin, când se încălzesc și când încep să-i lase puterile pe participanți. Când ar dansa pe orice și când încep să strâmbe din nas, când e ora de giugiulit și când e ora de țopăit... numai vezi că nu la toți le vine deodată...

Acestea fiind zise, veți înțelege, sper, de ce mi-am dat demisia din funcția onorifică (:-P) de DJ și să pună muzică cine-o vrea, căci mie când nu mi-o conveni nu mai stau s-o ard subțire... mă sui în mașină și-am plecat la București, că acolo n-am avut a mă plânge niciodată de muzică.

P.S. Ar trebui să facem o excursie ”cu clasa” ca să vedeți și voi, prin comparație, cum și pe ce se dansează în alte părți - că așa, cu capu-n nisip ca struțul, ni se pare că noi punem coada la pruna salsei și, credeți-mă, nu-i deloc așa. Sau poate ar trebui să invităm odată un DJ adevărat, dar ăla nu vine pe nasturi și nici nu-l fuți când și cum vrei. Sau și mai bine stăm ca până acum pentru că nu-i important ce și cum dansăm, e important să ne ”distrăm”!