Beware of the brain fart!

Beware of the brain fart!

joi, 27 octombrie 2011

Cum sa-ti bati un cui in talpa - E81/ DN7

Pentru cine nu stie, E81/ DN7 face parte din artera care leaga Bucureștiul (și nu numai) de vestul țării și restul lumii. Pe-aici trec majoritatea mărfurilor spre și dinspre  Europa.
Un drum decent, refăcut de mai multe ori, un drum care putea să suporte traficul intens mai ales de când a fost descongestionat prin construirea pasajului subteran care-l leagă de autostradă.Un drum care nu mai vazuse coloană din 2008.

Avem un drum decent? Dă-l dracului că ne-nvățăm așa... hai mai bine să-l stricăm și-or fi zis dobitocii care au comis mârșăvia pe care o să v-o povestesc.


La vreun kilometru de ieșirea din pasaj a fost odată o trecere la nivel cu calea ferată care ducea la depozitul de muniție al unui poligon aflat in apropiere. De nefolosita și strâmbă ce era, la una din refacerile covorului asfaltic a fost astupată spre satisfacția fățișă a participanților la trafic și așa a rămas până acum vreo 2 luni când cuprinși de frenezia tragerilor in poligon și terminând probabil muniția rămasă de la la răposatu Ceaușescu niște deștepți cu inițiativă s-au gandit să puna calea ferată la loc. 

La trecerea la nivel șinele de cale ferată stau pe niște ”cubulețe” de beton. Cubulețe + șine ar trebui sa iasă la înălțimea asfaltului după care să se umple golurile dintre șine cu asfalt și, în absența trenului (care oricum trece joia și toamna pe-acolo), să se poată circula normal.
Până aici nimic interesant doar ca muncitorii care s-au ocupat de treaba asta s-au plictisit de săpat mult prea devreme așa că au pus cubulețele cu vreo 15 cm peste nivelul străzii si șinele peste ele. După care, când au văzut ce-a ieșit, în loc sa mai sape 30 de cm s-au gândit să astupe căcatu cu asfalt turnat ”pierdut”. Bineînțeles că șinele puse in pantă s-au indoit și capetele lor au răsărit mândre și cu moț în mijlocul drumului.
Ca să sublinieze inutilitatea lucrării, executanții au montat și două bariere. Nuuuuuuu, nu peste drum, ci peste șine, adică trenul se-mpiedică în ele...

Consecința imediată a fost blocarea traficului vinerea și o coadă kilometrică de tiruri prin pasaj pentru că dacă tot traficul care vine din autostradă cu 90-120 km/h incetinește brusc ca să treacă cu viteza întâi peste gâlme... e logic să se întâmple așa.

Ce n-am priceput eu deloc a fost faptul că nu s-a sesizat nimeni timp de câteva săptămâni bune... n-am văzut pe-acolo decât un polițist care flutura din mână încurajându-ne să ne rupem mașinile de dragul descongestionării traficului. Bineînțeles că nu-l băga nimeni în seamă coloana înaintând cu viteză de cortegiu funerar.

De vreo 2 săptămâni au scormonit asfaltul și l-au mai ”netezit” un pic, departe de suficient... dar măcar acum se circulă cu 30 km/h și nu se mai face coloană.

Totuși vreau să știu:
1. din ce bani a fost finanțată lucrarea?
2. cum s-a acordat lucrarea firmei care a executat-o?
3. cine a făcut recepția lucrării?
4. s-au plătit sume în plus pentru reparații?

Având în vedere că trec zilnic pe-acolo mă bate gândul să cer autorităților să-mi deconteze factura de service pentru restaurarea integrității suspensiei...