Beware of the brain fart!

Beware of the brain fart!

miercuri, 8 februarie 2012

Misterele deszapezirii - fabula



În toamnă, Gigel Deszăpezel și-a făcut socotelile și i-a rezultat că, cel mai probabil, iarna asta n-o să ningă prea tare și, grație Incălzirii Globale, prietena lui cea mai bună, puținul căzut din cer se va topi de la soare. Așa că a investit cu mult elan banii încasați pe contract în mașini, viloace și călătorii în locuri exotice taman ca greierele lui La Fontaine.


Începând din primăvara trecută, Ionel Drumeanu a cârpit cu zel șosele, tasând zgura cu talpa bocancului proletar, că de utilaje nu i-au mai rămas bani, fiind în competiție directă la parvenitism cu Gigel.

Costel Ministerescu, nașul celor doi mai sus pomeniți, nu credea nici el în teza iernii viforoase așa ca și-a încasat comisionul pentru acordarea contractelor fără să clipească, urmând să se descurce în caz de ”aoleu” că doar a mai făcut-o și altădată.

Când Iarna (cu i mare) a decis că vrea să-și facă de cap prin patria noastră, Gigel și Ionel se prăjeau la soare-n Caraibe așa că au fost luați prin surprindere. Zăpada s-a așternut netulburată de vreo lamă de plug, niște cetățeni au rămas înzăpeziți, unii chiar au murit, așa ca dl. Ministerescu l-a sunat pe Ionel:
- Mah Deszăpezele, da-o mă în pizda mă-sii, chiar niciun plug? Măcar 2-3 acolo de formă, să le vadă poporul (cu p mic) că uite urlă televiziunile, sună telefoanele...
- Hai măi nașule că n-am cu ce... doar știi că plugurile de-acu 3 ani le-am dat le fier vechi de ne-am luat merțane, bani de motorină nu-s că i-am băut împreună... de unde?
- Băi Gigele, io numa odată-ți mai spun, scoate ceva utilaj pe drum că dacă pic io nici ție nu-ți va fi moale - zise Ministereanu de-a dreptul panicat.

Înțelegând că nu-i de glumă Deszăpezel dădu, la rândul lui, vreo 30 de telefoane (în roaming desigur) în tentativa disperată de a ieși din căcat. Găsi înțelegere la prietenul lui de pahar Zideanu care acceptă într-un acces de mărinimie să-i dea niște utilaje de pe șantierele lui (unde construiește, tot pe banii de la Ministerescu, săli de sport la Ciocârlău si Lunca Ilvei).

Numai că... surpriză... înfigând lama-n zăpadă, oamenii lui Deszăpezel au cojit asfaltul în garanție pe care cu atâta zel îl turnase (ondulat și cârpit) Drumeanu, care văzând dezastrul și socotind în gând pagubele îi încinse telefonul lui Gigel:
- Băăă Deszăpezel, ai înnebunit mă??? Scoate mizeriile alea de pluguri de pe asfalt că ma costă o avere la primăvară să plombez șoselele... M-aduci la sapă de lemn incompetentule !!!
- Bre Ionele, iartă-mă, nu-i vina mea, e ordin de la Ministerescu...
- Dă-l mă dracului, las că-l sun eu, sau mai bine hai să facem o conferință, așa ne punem de acord.
Zis și făcut:
- Să trăiți dom Ministerescu, Drumeanu la telefon, mă scuzați că vă deranjez însă avem o maaaare problemă: Deszăpezel cu plugurile lui belește tot asfaltul turnat de mine cu mari sacrificii. Șefu, ce ne facem?
- Ce vrei bă să-ți fac dacă l-ai turnat de mântuiala? - zise glumeț Ministerescu intuind comisionul gras ce avea să urmeze.
- Cum ”de mântuială” șefu? Că doar împreună am făcut recepția și era ca-n palmă... Nu glumi cu d-astea că intrăm în faliment amândoi... fă ceva!
- Da mah, bine... Că mereu trebuie să vă scot io din căcat, v-am zis să furați cu măsură... Zi ce vrei și vedem cum facem...
- Nașule, io m-am gândit să-i zici lui Deszăpezel să ridice plugul, să treaca așa... pe deasupra, de ochii lumii și dup-aia, când se-mpotmolesc meltenii, închidem traficul că-i iarnă grea.
- Ești dator vândut, în ce belele mă bagi! Ooof, ce mă pui tu pe mine să fac... acu trebuie să-l sun pe Milițel și știi că ăsta n-are mamă, n-are tată, în schimb are datorii la bănci și de când i-am tăiat din leafă are niște tarife... mamă, mamă...
- Hai mă șefu că știi că-s recunoscător... Dă și Deszăpezel ceva c-o să aibă consum mai mic dacă merge cu lama ridicată...
- Bine mă, consideră că te-am rezolvat - zise Ministerescu pregătindu-și discursul despre iarna apocaliptică pe care avea să-l servească poporului la o oră de maximă audiență bagând panica în babe și naivi.

Și uite-așa s-au închis drumurile de vreme rea și plugurile-au defilat mândre cu lama-n sus de ochii proștilor.
Totuși Drumeanu va avea ceva de muncă în primăvară căci înainte de interventia salvatoare și concertată a prietenilor Ministerescu și Milițel, nemernicul de Deszăpezel a desfundat asfaltul în câteva locuri.

Milițel ar trebui să dea și el socoteală pentru faptul că a închis niște drumuri practicabile (în condiții de iarnă, ce-i drept... dar ”iarnă” se numește anotimpul în care ne aflam - precizare pentru cei care incă mai credeau că e un fel de vară perversă) numai pentru că s-a gândit că dacă-i lasă să circule, meltenii vor vrea asfalt negru și uscat și-l bagă pe Deszăpezel la jumate, unde mai pui că-n primăvară dă cu curu-n bețe si Drumeanu și te miri că obrăznicăturile astea de alegători se trezesc să-i ceară socoteală lui Ministerescu...

p.s. n-am zis că nu-i iarnă, n-am zis că nu ninge, n-am zis că nu-s probleme în anumite zone... dar de-aici și până la circul mediatic menit să ne convingă că vine apocalipsa în formă de fulgi de nea... e cale lungă. Am să vă rog să-mi permiteți să mă piș pe codul portocaliu de ger și viscol (dat deavalma pentru tot sudul țării) în condițiile-n care în orașul meu (aflat sub incidența codului) e soare strălucitor și vântul nici nu adie.

p.p.s. disperaților care-au golit magazinele de cârnați și ananas le aduc la cunoștință ca de hipotermie mori în câteva ore iar de foame în două luni, așa că mai bine băgau banii într-un godin și-o căruță de lemne de foc că dacă li se pune rușilor pata pe gură-bogată-fără-creier (știți voi cine) și ne taie porția de gaze am belit-o. Același efect de decalotare l-ar avea și întreruperea curentului electric din varii pricini urmat de imposibilitatea echipelor de intervenție de a ajunge la locul stricăciunii.

p.p.p.s. dacă vă uitați cu atenție la poze veți băga de seamă că-n spatele plugului e la fel ca în față. De asemenea, veți constata că nu vorbim de utilaje de deszăpezire ci de camioane/ tractoare cu plug în față (îs camioanele lui Zideanu de la șantier)...

Primăvară vă urez :-)

UPDATE: în timp ce frunzăream internetul am aflat firma lui Deszăpezel e numită ”agent dezăpezire”, în traducerea mea buimacă ”agent PENTRU zăpezire”, așa că m-am liniștit, el își face treaba admirabil ”zăpezind” țara cu profesionalism... io-s de vină că așteptam altceva.