Beware of the brain fart!

Beware of the brain fart!

miercuri, 3 iunie 2015

Despre țeapă

În general prin țeapă se înțelege acea situație ”contractuală” în care una dintre părți nu-și îndeplinește obligațiile, dar nu este limitată la țeapa de bani ci la un întreg cortegiu de întâmplări din care unul iese ”belit” și pe celălalt nu-l doare nici în cur.



Contrar credinței populare, țeapa nu ți-o dau ”dubioșii”. Într-o țară ca a noastră, viața te echipează cu mecanisme de apărare împotriva lor, ci tocmai persoanele ”curate”, ”oneste”, ”spălate”... pentru că de la ăia nu te aștepți.

Cum eu mă încăpățânez să cred că oamenii sunt fundamental buni, mi-o iau la intervale regulate, treabă care mă înfurie și-mi strică ziua, mai ales că știu că-i vina mea căci nu poți ”primi” țeapă decât cu aportul tău neprecupețit de naivitate.
Totuși, mi-e greu să fiu suspicioasă cu toată lumea deși mi-e din ce în ce mai clar că asta-i atitudinea corectă, singura care te ferește de dezamăgiri.

Dar cum dracu să anticipezi că o cucoană (nu o madamă), venită cu recomandare, având o profesie mai mult decât onorabilă se va comporta ca ultima Marghioală izmenită? 
I-am verificat mașina, i-am făcut deviz, i l-am explicat. Și-a făcut programare ieri pentru azi... și azi... pe când o așteptam căci trecuse deja ora programării, mă sună, senină ca o zi de vară, să-mi spună că nu mai poate să vină și-o să mă sune ea cândva.
Acum, punând lucrurile în perspectivă, eu am pierdut doar timp... timp cu verificarea mașinii, frecarea de mentă în timpul alocat reparației mașinii domniei sale și rămas liber în urma răzgândelii (că nu mai aveam cum să chem alt client așaaa țac-pac) plus vremea pierdută de mine să fac comanda și retururile de piese... ca să nu mai zic de obrazul meu în fața furnizorilor fâțâiți, adu piesa, ia-o-napoi. Bă, dar timpul meu nu face două parale pentru voi?

Dar proasta-s eu, că nu i-am luat nici bani pe verificare, nici avans pentru piese... că dacă-i luam, poate se gândea de două ori înainte de a se pișa dezinvolt pe programul meu.

Știu că nu pe ea trebuie să fiu supărată ci pe mine, dar mi-e greu să stau tot timpul cu palma pavăză la cur ca să nu mi-o ”înfigă” clienții deși... inevitabil, de câte ori am lăsat garda jos fix asta s-a întâmplat. Și măcar dacă mi-o luam de la vreun mafiot, dar femeia asta părea ”cumsecade”, așa că în loc s-o înjur, îi dedic (în mărinimia mea) câteva versuri:

Domniță, tu frumoasă ca o floare
                         
Ce dintre noi te caci mai abitir,
                        
Căcatul tău e galben ca un soare
                         
Căcatul tău e al naturii bir.
 
 
Trageți la pompe sa pută împrejur
                             
Și cui nu-i place să ne pupe drept în cur.
               
Trageți la pompe, haznaua s-o golim 
                            
Și cui nu-i place să ne pupe unde știm.