Beware of the brain fart!

Beware of the brain fart!

miercuri, 22 ianuarie 2014

101 de motive economice pentru care sa emigrezi din Romania - microintreprinderea

Sa-mi bag pula in tara asta de cacat, unde aritmetica nu-i la fel pentru toti si unde statul se uita doar cum sa te suga de vlaga.
Sa te fereasca Dumnezeu sa vrei sa faci o afacere si sa lucrezi corect ca singurul lucru cu care te poti alege e sa ramai fara un leu, cu ulcer si cu nervii prastie.


Anul trecut statul m-a considerat, in baza cifrei de afacere microintreprindere, asa ca mi-a facut favorul sa ma treaca la impozitarea cu 3% din venituri.
3% din venituri, intr-o economie in criza s-ar putea sa fie tot profitul tau (si asa a si fost de vreo doua ori) asa ca mizeria de stat m-a impozitat cu pana la 100% din profit (sa zic merci ca n-am adus de-acasa, caci daca m-ar fi pus dracu' sa fac vreo investitie din profit, asa s-ar fi intamplat).

Regula zice ca scapi de cacatul microintreprinderii daca faci o cifra de afaceri anuala de peste 65.000 euro. O firma infiintata in 2013, e by default microintreprindere pana depaseste pragul de 65.000 euro, dar cei 65.000 de euro se calculeaza impartind veniturile la numarul de luni de functionare si inmultind cu 12.

In cazul meu (firma infiintata in 2006) imparteala la luni si inmultirea cu 12 nu se aplica, eu raman cu 11 luni (din februarie 2013 cand le-a venit mirifica idee, pana in decembrie 2013) in care trebuie sa fac aceeasi cifra de afaceri ca sa pot trece la impozitul pe profit si nu la belirea pulii din venituri.

In aceste conditii am doua variante: incep sa nu mai facturez, lucrez la negru si va dau dracului cu 3% al vostru cu tot sau vand tot si emigrez intr-o tara unde anul fiscal e la fel pentru toti si are 12 luni... Burundi si Ruanda, sunt din acest punct de vedere, o alegere buna.

Ii atrag atentia statului roman si cretinilor care-l conduc ca io nu-s Maica Teresa sa fac voluntariat pentru ei. Io-s un om normal, care mananca, bea, se imbraca, baga benzina in rezervor, plateste gaz si energie electrica acasa si pentru asta am nevoie de bani.
Clar pana aici?

De asemenea cand imi voi lua talpasita voi lasa toti angajatii pe drumuri, sa le dea el (statul) de mancare si-n plus imi voi lua toate averile si le voi investi intr-o tara care merita efortul meu.

M-am tinut desteapta eu, ca nu-mi parasesc tara, ca o sa fie bine, ca daca vrei sa faci ceva si esti suficient de motivat o sa reusesti. 
CACAT, laba asta a patriotismului m-a obosit peste masura, imi iau sarsanaua si plec duceti-va dracului cu Carpatii vostri plini de pet-uri si tampoane, cu pungile falfaind peste orase la fiecare vant si cu gropile din asfalt, cu impozitele demente, cu bugetarii care stau toti cu mana intinsa si cu cozile de la ghisee.
Nici macar nu va salut!