Beware of the brain fart!

Beware of the brain fart!

marți, 22 iulie 2014

Domnilor stomatologi, va meritati soarta... asa ca "ciocu' mic" :-)

Disclaimer neaparat necesar: in aceasta postare nu-i vorba despre Zanul Maselutz ci despre predecesorii lui.


Reflectand la intamplarile din ultima luna, am tras niste concluzii nu tocmai magulitoare despre breasla stomatologilor, iata-le mai jos :-)



1. pentru ca asa l-a invatat pe el practica si pentru ca te asculta cu urechea surda (cea buna fiind rezervata zumzetului din sala de asteptare, intru evaluarea veniturilor zilei), stomatologul pleaca de la ideea ca daca te-ai dus la el precis te doare ceva.motiv pentru care poti fi torturat cu promisiunea ca o sa-ti treaca. De unde stiu asta? Din replica unui ilustru practician din Pitesti caruia i-am spus ca nu ma doare nimic ci vreau doar sa-mi rezolv cateva carii si care dupa ce m-a pricopsit cu o injectita de la anestezie (de care evident ca m-am plans) mi-a dat replica: "Acu' nah, daca vrei sa-ti treaca rabzi"... "Sa-mi treaca, ce?"... "Durerea, nu de-aia ai venit?"... NUUUUU, inainte de a veni la tine NU ma durea nimic!!!! Instant i-au iesit ochii ca la melc intr-o mirare pe care n-a putut sa si-o ascunda.

Ce ne invata asta pe noi, empiric vorbind? Ca la dentist te duci numai cand durerea ta de-acasa e mai mare decat orice manevra la care te-ar putea supune el pentru ca altfel te frustrezi inutil :-)

Am un exemplu elocvent in acest sens: intr-o noapte de vara m-am trezit incovoiata de durere abdominala. Algocalminul luat cu pumnu' a fost apa de ploaie, 100 de matze isterice imi sfasiau maruntaiele in timp ce ai mei se uitau la mine neputinciosi. Le-am zis atunci din nesimtirea durerii  "Daca eram cal m-ati fi impuscat de mila, da' asa ca-s om va uitati la mine cu palma-n cur".
La doua ore distanta eram pe masa de operatie, iar un chirurg, prieten bun cu ai mei, (chemat de urgenta de-acasa) ma avertiza ca o sa ma opereze in anestezie locala si s-ar putea sa simt un oarecare disconfort. "Disconfort"??? Un grav understatement pentru ca apendicele meu era pozitionat prost si m-a racait prin maruntaie vreo ora.
Interesant e ca nu-i port pica si nici n-am amintirea unei "grozavii" pentru ca imediat dupa ce-a gasit apendicele si l-a scos, durerea mi-a trecut ca prin farmec si singura chestie pe care am mai simtit-o in urmatoarele 3 zile a fost o usoara jena cand mi se agatau firele in dantela de la chiloti.
Aritmetic:
Big pain + Big pain = Pain out = Major gain
Prin antagonism la dentist fu:
No pain + Big pain = Temporary filling = Where the fuck is the gain?

 2. probabil ca tot practica (sau propriile convingeri) i-au invatat pe stomatologi ca orice roman e un Hagi Tudose dornic de economii. Asa ca graba (time is money), materialele proaste si anesteziile insuficiente fac vizitele la dentist un cosmar (ori c-am nimerit io prost de prea multe ori la rand). Stimate stomatolog daca ti-ai lua 2 min sa intrebi cat e dispus omu' sa cheltuiasca si sa-i prezinti variante ai castiga mai mult si financiar si la nivel de reputatie (ca-ntr-o zi tot ma scap si va spun cine-s cetatenii si-atunci se duce dracu' smecheria).

De ce spun asta?
Pentru ca daca ma-ntrebi pe mine "Esti dispusa sa platesti 2 ore in loc de una ca sa-ti pun plombele cu rabdare, sa astept sa se instaleze anestezia, sa nu-ti impusc 2ml de anestezic in gingie in 5 sec ca sa ramai cu galma o saptamana, sa nu ma grabesc ca sa-mi scape freza-n tine (mai-mai s-o pun de-un lucrat pe canal la o masea sanatoasa)", io-ti raspund "Iti platesc 3 si una te odihnesti ca te-oi fi obosit destul".

Daca ma intrebi: "Te fac la economie de 10 lei (e doar un exemplu) sau iti pun in gura toate minunile tehnicii moderne" de 30 de lei?" Iti raspund "Pune-mi tot ce ai visat vreodata si nu ti-ai permis din considerente financiare".

Da' nu m-a intrebat nimeni!

3. Daca ma intrebi "Ma straduiesc sa termin intr-o sedinta da-mi platesti 3 ca oricum economisesti uzura de neuroni si timp de plimbat pe ca cabinet sau te chem pana ajungi sa-mi sti carpaturile din peretii salii de asteptare?"
Raspunsul, pentru mine e clar: "Fa-o dintr-o bucata daca se poate, neuronii economisiti fac toti banii".

Da' vezi tu cititorule, o treaba simpla nu e aducatoare de venit asa ca hai s-o facem mai complicata decat e ca sa ne castigam admiratia pacientului. Asta e ca si cum i-ai da nevestei doua palme ca sa stie cine-i al mai puternic si sa se umple de respect. Faptul ca ma chemi de 2-3 ori la cabinet ca sa termini o plomba (dupa ce tot tu ai scarmat aiiurea pana ai ajuns cam prea aproape de pulpa) nu ma umple de respect, ma umple de groaza ca cine stie ce esti in stare sa mai faci pe la mine prin gura ca sa te dai mare.

D-aia domnilor aveti salile de asteptare ticsite de oameni da' buzunarele nu vi-s la fel de pline si va plangeti pe forumuri ca-s pacientii meschini.
Pentru ca pe un serviciu de cacat (fie el si medical) poti sa ceri doar un pret de cacat  Si 50 de cacati nu fac un diamant!
D-aia aveti salile de asteptare arhipline, ca va lacomiti sa faceti 10 mizerii ieftine (si chinuitoare) pe zi, in loc sa faceti 5 treburi adevarate (si umane) pe bani buni.
D-aia nu va vine sa salvati un dinte, ca "iese mai bine" de la un implant.
D-aia un pacient "bun" e ala care vine cu gura praf si chinuit de dureri, ca ala accepta suferinta pe care i-o provoci ca n-are incotro si la sfarsit face imprumut in banca ca sa se vada "apt de a mesteca".

VOI stricati educatia, VOI va complicati munca, VOI ... asa ca nu va mai jeliti de munca grea ca, in general, la originea oricarei carii adanci netratate sta un Mengele ca si voi.

Evident si foarte clar ca nu vorbesc aici de Gheo care-si baga tamaie in carie si nici de Ion care-si pune comprese cu motorina cand se umfla la masea, astea-s alte povesti.

Faptul ca ai facut J-de-ani de scoala nu te scuteste de obligatia de a fi uman.
Faptul ca serviciile tale sunt MEDICALE nu te scuteste de un minim de "customer service knowledge". Coafeza mea care taie par (taiatul parului NU doare si-n plus orice greseala ai face... creste la loc) va poate da lectii la acest capitol. Coafeza mea, pentru ca stie meserie si stie sa se poarte, primeste de la mine pe-un tuns (fara sa ceara) mai mult decat mi-a cerut Mengele pe-o plomba... NU E NORMAL!!!

p.s. Zanu' Maselutz imi iei cam putini bani pentru cat te chinui io pe tine si tu nu pe mine :-) Tre' sa stam de vorba, sa revizuim, ca sa nu-mi fie rusine cand iti tocesc neuronii :-)))))