Beware of the brain fart!

Beware of the brain fart!

vineri, 31 octombrie 2014

Biblia fericirii by me :-)


O biblie universală a fericirii nu există.
Rețeta e foarte personală, lucruri care funcționează la mine, s-ar putea să fie apă de ploaie la tine.
Cele 12 porunci (10 erau cam puține) ale mele sună cam așa:

1. Râzi: de tine, de alții, fă haz de necaz... în orice situație există o latură comică chiar dacă uneori e lejer macabră... adică nu te învinovăți dacă te umflă discret râsul la înmormântare când vezi că i-au intrat văduvei chiloții în cur... ăla tot mort rămâne, tu tot viu și ea tot văduvă, dar măcar n-ajungi acasă c-o depresie și cu apăsarea c-o să-ți vină rândul cândva... oricum mori, nu-i cazul să-ți faci griji dinainte.

2. Cântă: acuma nu-i musai să-ți chinui familia și prietenii lălăind toată ziua, dar cântatul în duș dimineața și în mașină la mine funcționează. Desigur că s-or găsi niște oameni de știință care, după studii îndelungate, să constate că vibrațiile pe care le emiți fac bine la creier sau dimpotrivă te tâmpesc... până una alta... in the jungle, the mighty jungle :-))))))

3. Uită-te 5 minute în zare: asta e un pic tricky în oraș unde orizontul e... în blocul vecin, dar ideea e să-ți ”întinzi” privirea. Eu am început să fac asta în scop terapeutic când am băgat de seamă că mă lasă vederea de la statul cu ochii în monitor și abia ulterior i-am găsit ”latura filozofică”

4. Joacă-te: cu copii, cu animalele de companie, cu... ce vrei, important e să nu stârnești prea tare latura competitivă, că atunci trece din ”fun” în ”munca de a câștiga”, plus că riști să adaugi frustrarea de a fi pierdut.

5. Când ai mai multă treabă și toată lumea trage te tine, prefă-te că ai o treabă urgentă, ieși 5 minute în curte, întinde-te pisicește până-ți troznesc oasele și bucură-te de ce-i afară: dacă-i soare, bucură-te de lumină, dacă-i ploaie sau frig bucură-te că ai unde să intri la adăpost. În 5 minute nu moare nimeni și dacă chiar moare... cel mai probabil alea 5 minute nu-l ajutau cu nimic.

6. Dă un telefon dezinteresat unei persoane dragi: dac-o găsești necăjită consoleaz-o, dac-o găsești bine dispusă bucură-te împreună cu ea, dacă e grăbită salut-o și sună pe altcineva. E foarte important să nu ceri nimic, nici măcar vreun sfat profesional. La fel de important e să n-o lungești prea tare ca să fie plăcerea reciprocă.

7. Fă un străin să râdă, nu-ți fie teamă să te maimuțărești. Vânzătoarea murată de la chioșc, acritura de la call center, administratorul de bloc, vecinii sunt ”subiecți” buni și la îndemână. Eu am o satisfacție nebună când reușesc să storc un zâmbet de la o persoană notoriu ciufută.

8. Fă în așa fel încât să nu te poți lua prea în serios. O să fac o paranteză: îmi aduc aminte de un mare prezentator de știri de la CNN (îmi scapă numele) care a zis că-i era foarte greu să nu se lase influențat negativ de nenorocirile pe care era nevoit să le prezinte și soluția a fost să stea în spatele pupitrului în chiloți cu Micky Mouse și papuci de casă. Adică omul era îmbrăcat: cămașă, cravată, sacou și prezenta cu maximă seriozitate știri... și pe sub ”tejghea”...chiloți cu desene animate și papuci. Eh, clar, nu toată lumea are un job în care poate să-și permită astfel de extravaganțe vestimentare dar... chiloții cu Mickey Mouse funcționează și dacă nu-s la vedere, important e să știi tu că-i ai.
E complicat să crezi că toate nenorocirile pământului se abat asupra ta și te persecută soarta când ai pe sub blugi o girafă care scoate capul din curul tău și pe șosete doi șoricei care fac sex.

9. Pune un buffer între job și casă, în ambele sensuri. La mine funcționează mersul cu mașina, radio, lălăială, niște dumnezei adresați cu zâmbetul pe buze colegilor de trafic. Mă ajută să ”năpârlesc” lenea când mă duc spre service, respectiv să mă scutur de încordare când merg spre casă. Cel mai prost, din punctul ăsta de vedere, mi-a mers când lucram la 2 pași de casă și cădeam din pat direct în scaunul de la birou și cel mai bine când aveam vreo 40 km de navetă pe-un drum relativ pustiu - aveam o oră pe zi numai a mea, a mea, a mea :-)

10. Fă-ți zilnic un moft: înghețată, ciocolată, 1 kil de caju pe nerăsuflate, stat cu cracii-n sus pe 3 perne, shopping (nu trebuie să rupi mall-ul, ajunge un căcățiș care te amuză), o sticlă de șampanie fără motiv de sărbătoare, o bere în oraș, un film vechi pe care-l știi pe dinafară, un CD cu muzică din tinerețe... alegi după cum ai timp.

11. Învață în fiecare zi ceva nou: nu trebuie să fie neapărat o mare descoperire științifică și nici să-ți schimbe viața iluminându-te, e genul ăla de informație cu care te duci acasă și zici ”băi, pun pariu că p-asta n-o știai...”.

12. Felicită-te la fiecare sfârșit de zi, pentru ce-ai făcut minunat sau pentru prostiile pe care ai reușit să le eviți. E imposibil să treacă ziua și să n-ai o chestie bună în palmares... măcar că era să calci într-un rahat de câine dar l-ai văzut la timp și l-ai ocolit.

Fiecare dintre activitățile de mai sus durează cam 5 minute și în plus unele se suprapun peste activitățile cotidiene așa că n-au un timp al lor pe care trebuie să-l scot de undeva din ziua mea prea ocupată.

Astea funcționează la mine, fiecare să-și facă lista lui :-)
Enjoy the weekend si BUHUHU că doar e Halloween.