Beware of the brain fart!

Beware of the brain fart!

luni, 13 octombrie 2014

Muzeul Parapantei aka sa scuturam presu'

Ceata lui Pițigoi

Știu din experiența anilor trecuți că scuturatul a 58 de parapante în doi e o treabă de ”să-l fuți” așa că anul acesta mi-am cooptat prietenii să dea o mână de ajutor.
Le mulțumesc că s-au înființat în număr mai mare decât cei care confirmaseră pe facebook și că au muncit cu drag și spor.



Duminica, 12 oct 2014, pe aterizarea de la Budeasa - semnează condica la ora 11.00 familia Zănescu și Blănosu... arăta cam subțire treaba, noroc că adusesem doar vreo 20 de parapante tocmai pentru că nu știam pe câtă ”mână de lucru” putem conta.

Ieșise soarele și era plăcut afară, dar vânt ioc așa că se anunța o sesiune de ”alergă ghiolbane”. Parapantele au ajuns la muzeu de prăpădite și de vechi da-s colorate și grăsune ca gogoșarii, o plăcere să le vezi pe cer când binevoiesc să se cocoațe acolo.

Primii la alergare: Cotolanu, Blănosu, Teddy (10 ani, inimă de leu), Vică și subsemnata... păi cam ăștia eram toți că madam Mimi a decis că cea mai bună parapantă e aia pe care șezi la umbră, am apreciat totuși că ne-a lăsat copilul pe mână și n-a chibițat cu voce tare... ce-o fi fost în sufletul ei nu vrem să știm.
Aleargă Cotoooooo !


Catwalk...

1001 și una de... zile - Mimi pe covorul magic
Ușurel, la pas

Nu va povestesc de ăi bătrâni, o să pun poze ca să vedeți de ce-au fost în stare... mă dar puștiul... și-a cărat singur echipamentul sus, a ascultat și a înțeles explicațiile și ne-a făcut surpriza că a ridicat parapanta din prima și a dus-o până jos gonflată... io știu unii care au licență și nu-s în stare să facă treaba asta în vânt zero.
Când a ajuns jos - sincer m-așteptam s-o lase baltă, că e greu, că pân-la urmă dacă nu zbori nu-i chiar așa amuzant - a luat altă aripă, a încruntat sprâncenele până s-au unit și-a luat-o din nou la deal.
Teddy cu mulți chibiți

Evident nu toate ”dinozaurele” se pot gonfla, a nimerit și el vreo două îndărătnice care nu s-au lăsat convinse dar cu atât mai admirabil efortul de a continua.

Pe la... nuș cât era ceasul... au apărut Bobelul și reprezentanții masculini ai familiei Stan, Tiberică și Liviu.

Aici vroiam să ajung.... Livache a fost revelația zilei (spre disperarea maică-sii căreia-i pare rău că l-a lăsat să vină).
Treaba e că până să ajungă ei la pantă, eu eram deja sătulă de explicat același lucru de doojdemiideori și devenise clar că (pantă lină, nema vânt) nu-i pericol să se trezească vreun novice decolat, așa că Livache a avut parte de un debriefing în rezumat și hai la vale.

Uite-l mă pe Liviu cum aleargă
Și un pic în aer... Irina, tu întoarce capul în partea ailaltă :-P

Ne-au ieșit ochii din cap la toți când am văzut că s-a dus după parapantă (care o luase evident razna) și a tras de comanda potrivită ca să o redreseze... și i-a reușit. Ne uitam unii la alții cu uimire, iar eu tot încercam să-mi amintesc dacă i-am zis sau nu... oi fi eu senilă dar clar instrucțiunile astea nu i le dădusem.

Cu entuziasmul caracteristic (că doar nu credem în minuni) am pus-o pe seama întâmplării și am așteptat următoarea tură. Altă parapantă, alt comportament al voalurii, același Liviu care o redresează din instinct. BĂĂĂĂ, ai înebunit? Așa ceva nu există! Trag alții de cârpe cu lunile pe pantă, după ce au tocit manualele și nu le iese așa. Șșșș, să nu ne-audă Irina... Livache s-a și desprins de sol de vreo două ori :-)
Să spunem și că tânărul (că la 15 ani nu mai e chiar copil) are condiție fizică de invidiat și un fuleu cum rar am văzut.

Zborul (puneți voi ghilimelele) zile l-a făcut Bobel cu un prototip de prin 1989 și tot el a dat gherla zilei punând o parapanta pe propria-i mașină.
Bă, bă... mizeria asta zboară...

Natură vie cu mașină, suspante și atitudine

Accidentatul zilei am fost eu: mi-am rupt un vârf de unghie într-o afurisită de carabă :-))))))))))))))))
Surpriza zilei au fost copiii, fiecare în felul lui: leuțul de Teddy care nu s-a dat bătut și a luptat cu zâmbetul pe buze până la capăt cu o tenacitate mult peste vârsta lui și Liviu care ne-a ”spart” pe toți cu instinctele lui de vultur.

Știe că nu trebuie să calce pe voalură așa că face 3 lucruri deodată: pune aripa jos, ferește cârpa cealaltă și RÂDE


Parawaitingul zilei l-a făcut Mimi care a crezut că parapanta-i un fel de covor magic... zboară dacă șezi cu curu pe ea.
Hărniciile pământului: Cotolanul, care a pliat de zor la cârpe și a făcut majoritatea pozelor și Blănosu care a ”combătut” temeinic mai multe cârpe decât noi toți la un loc.
Premiul pentru impresia artistică i-l dăm lui Tiberică, pentru felul ”magic” în care a dispărut în bălării... știm, știm... nu e vina ta... ți-am dat o cârpă proastă.
Uite-l, nu e :-) - magia lui Tiberică

Dezamăgitul zilei: Vică...care venise cu mare entuziasm dar când a văzut ce căpoase-s vechiturile și cât e de alergat a preferat să-l asiste pe Teddy... lasă Vică, vine ea și-o zi cu vânt.
Zice Vică-n sinea lui: unde-i avionul? Nu-i!

Berile, care mai cu alcool, care fără, s-au dat pe gât dintr-o suflare chiar la locul faptei.

N-a fost o zi de zburat ci o zi de ZBURDAT pe pantă, de schimbat între noi glume și ”drăgălășenii”, de făcut febră musculară prin locuri nebănuite și de hlizit, de alergat copiii și de stat la soare. Fiecare a făcut fix ce-a vrut... mai puțin Mimi care vroia acasă, să calce rufe și i-am încurcat planurile.

Următoarea veselă adunare... în primul weekend cu prognoza meteo decentă.

P.S. Am avut parte și de un episod... sexy... cu capre:
Mami, mami... a prins-o! (în colțul stânga-jos)