Beware of the brain fart!

Beware of the brain fart!

vineri, 9 ianuarie 2015

Je NE suis pas Charlie!

Pot spune ca nu sunt inrolata in nicio miscare religioasa.
Nu-mi fac cruci, nu ma pun in genunchi cu fata la Mecca si nici cosher nu mananc.
Am si io, ca orice om, convingerile mele despre care nu discut ca sa nu intru in polemici.
DAR...
Respect dreptul oricui la a crede in ce vrea el si daca un lucru, un concept, o carte sunt sfinte pentru cel de langa mine, atunci evit sa le iau in bataie de joc ca sa nu-i ranesc sentimentele.

Am o problema cu "libertatea" daca ea inseamna sa ma cac in mod deliberat pe lucrurile sfinte ale cuiva.

N-am o problema cu luatul la misto a oricarei fiinte vii, de la Obama pana la Gigi de la Scularie dar mi se pare lipsit de respect si lejer obscen sa-i faci coarne lui Iisus sau sa-i pui o stea in cur lui Mahomed.

Una e sa faci misto de romani ca put de lene si gasesc o scuza pentru a sta degeaba in fiecare sfintisor din calendar, alta e sa iei peste picior sfintisorii.
Una e sa faci misto de romani ca stau la cozi infernale ca sa pupe oase de morti, alta e s-o desenezi pe sfanta Paracheva in minijup si cu ciorapi de plasa.
Una e sa faci misto de musulmani, alta e sa le terfelesti in mod constant lucrurile sfinte.

Asta e limita invizibila pe care a incalcat-o Charlie Hebdo si d-aia io NU-s Charlie.

LIBERTATEA ta se sfarseste acolo unde incepe a mea, iar acolo unde libertatile noastre se intersecteaza, in mod inevitabil, e bine sa stabilim niste reguli de conduita.
LIBERTATEA mea (a ta, a lui) nu trebuie sa devina o scuza pentru abuzuri.

Nu aprob metoda prin care extremistii musulmani au gasit de cuviinta sa-si faca dreptate dar de aici si pana la a ma identifica cu o revistuta de umor (deseori indoielnic) e cale lunga.

Cred totusi ca daca grosul petrolului mondial nu s-ar fi aflat in tarile musulmane... caricatura profetul Mahomed n-ar fi stat cu curu' gol in sus pe coperta niciunei reviste.