Beware of the brain fart!

Beware of the brain fart!

joi, 17 decembrie 2015

EU FUMEZ !

Legea antifumat, dacă va rămâne în forma care se vehiculează acum, încalcă grav drepturile și libertățile unor cetățeni (ale celor care fumează).

Dar să despicăm în patru firul argumentele pro și contra:

1. Legea protejează copiii - parțial adevărat, totuși nu înțeleg ce-ar căuta copiii în cluburile de noapte și în general în locurile unde se fumează. 
Se putea interzice accesul copiilor în localurile unde se fumează. 
Sau se putea interzice fumatul în locurile în care se presupune că prezența copiilor este normală (cofetării - dragii noștri viitori obezi, restaurante de zi, unde se mănâncă, locuri de joacă etc).

2. Legea îi protejează pe cei care nu fumează - oare de ce nu se protejează ei singuri limitându-și accesul în localurile unde se fumează? De ce vor să se bage cu sila în locuri care nu le plac? Așa-s de nevolnici că au nevoie de o lege care să-i ”protejeze”? Și dacă tot au nevoie de ”protecție” de ce nu se gândește statul cum să-i ferească de boli venerice interzicând sexul, de obezitate interzicând fastfood-ul și de poluare interzicând mașinile?

Căci dragă nefumătorule proprietar de diesel, eu de bășinile toxice ale mașinii tale nu mă pot feri. Ele îmi intră în casă, în birou și-n plămâni de fiecare dată când sănătosul de tine decide să se deplaseze.
O să-mi spui c-ai plătit taxa de poluare și asta te îndreptățește să pârțâi funingine după bunul tău plac, dar știi ce? Și eu plătesc un căcălău de accize pentru țigări, iar pe tine nu te obligă nimeni să-mi tragi fumul pe nas. TU ALEGI (din motive necunoscute mie) să intri în localurile unde e permis fumatul și dup-aia te plângi de miros. Știi cum e asta? Ca și cum te-ai duce într-un club de rockeri și ai începe să te lamentezi că nu-ți place muzica și te-ai simți mai bine cu o manea și pe deasupra ai vrea să vină statul să interzică muzica aia care nu-ți place ție. Păi de ce frate? DE CE? 
Dacă nu-ți place atmosfera dintr-un loc - NU TE DUCE ACOLO! Și prin ”atmosferă” înțeleg: muzică, faună, limpezimea aerului, mirosul de rânced de la bucătărie și damful de clor de la budă.

Ca să fie clar, eu nu militez pentru fumatul în instituții publice (unde te duci că n-ai încotro), nu militez pentru fumatul în locurile de joacă sau în mijloace de transport în comun. 
Sunt de acord sa fie fumatul interzis în locurile publice unde sunt OBLIGAȚI să meargă toți cetățenii, fumători și nefumători.
Sunt de acord să existe ȘI restaurante, cluburi, discoteci unde NU se fumează (și unde eu aș alege să merg foarte rar spre deloc), dar această decizie trebuie lăsată la latitudinea proprietarului. 
EL, proprietarul, TREBUIE să aibă DREPTUL de a decide dacă ne vrea pe noi (fumătorii) sau pe voi (nefumătorii).

Eu militez pentru dreptul meu (și al tău) de a alege. Eu aleg să mă duc unde se fumează, tu alegi să te duci unde nu se fumează. Așa-i normal! Nu-i normal să-ți dea statul exclusivitate pe TOATE localurile.

Numai că tu n-o vezi așa, tu vrei să ne obligi pe toți să-ți facem pe plac.
Dacă suntem prieteni și vrei să ieșim undeva, pune-mă în condiția să ALEG dacă vreau să-mi petrec timpul cu tine într-o locandă aerisită de nefumători sau mă lepăd de compania ta în favoarea unei țigări savurate la cafea. Nu mă OBLIGA să stau nefumată pentru că atunci cu siguranță nu te voi mai iubi deloc!

3. Să-mi spună și mie grijuliul stat român de unde au toți adolescenții țigări și de ce în loc să urmărească aplicarea legii care interzice vânzarea acestora către minori, alege să mă pedepsească pe mine, adult conștient de riscurile pe care mi le asum? Sau nu cumva părinții care nu mai pot de grija odraslelor sunt din neglijență principalul furnizor de tutun și copiii vor fuma la fel ca până acum, poate chiar mai mult pentru că a devenit ”plăcere interzisă”?

4. Cum îți permiți tu, statul român căruia îi plătesc taxe de-mi iese pe nas, să mă scoți pe mine, cetățeanul tău, în stradă, în frig sau în zăduf, pe ploaie și pe vânt ca să-mi satisfac un viciul legal? 
Că e legal până la interzicerea totală a comercializării tutunului. E la fel de legal ca alcoolul, zahărul și grăsimile. 
E la fel de legal ca toate căcaturile de chimicale care se vând la liber în farmacii și cu care aceiași părinți bine-intenționați îți îndoapă plozii la primul muc.
De ce ALEGI SĂ MĂ DISCRIMINEZI? Nu-ți mai plac banii mei? Accizele plătite de mine îți put? Adică vrei și cu mâna-n brânză și cu sufletul în Rai? Asta nu se va întâmpla și știi de ce? 
Pentru că n-o să mai ies în oraș și pierzi acciza pe benzina de la taxi, acciza pe alcool, impozitul pe profit al crâșmelor, impozitul pe salariu al angajaților din crâșme. 
O să te-alegi (cum s-a întâmplat și-n alte țări) cu o scădere drastică a activității în sectorul alimentației publice și cu bani mai puțini. Și ține cont că în țările ălea procentul de fumători era muuuult mai mic decât în România.

5. Spațiu închis - tu, stat român, mizerie fără coloană vertebrală, supus lingău al Europei, mai catolic decât papa și mai extremist decât islamiștii definești ”spațiul închis” ca având doi pereți și acoperiș. 
O terasă cu doi pereți e spațiu închis? 
Așa dormitor să vă dea ăl de sus tuturor cretinilor care ați votat cea mai de căcat lege antifumat. Vă urez somn ușor mai ales iarna, într-un spațiu la fel de închis ca ăla definit de voi prin lege.

 6. Fumătorii cheltuie banii asigurărilor de sănătate... dimpotrivă, dacă murim mai tineri n-o să ne duceți nici măcar grija pensiilor. Și între timp, dragă statule român, ia datele din sistem și vezi cât cheltui pe alcoolici, pe obezi, pe diabetici... Eh? Cum stăm?

7. E un zicală italiană ”și-a tăiat coaiele ca să-i facă în ciudă nevestei”, așa și tu... ai supărat 64% din populația adultă, ia să vezi ce te-om mai iubi când o fi la vot.

8. Am intrat în rândul țărilor civilizate - să mori tu c-am intrat! Legea antifumat va determina toți cetățenii să folosească apa și săpunul? Legea antifumat va asfalta șoselele bombardate? Legea antifumat va spăla acreala de pe mutra funcționarilor publici de la ghișee? Legea antifumat va împiedica aruncarea gunoiului pe geamul mașinii? Legea antifumat va alfabetiza 25% din populație (ăia care nu știu nici citi, nici scrie)? Legea antifumat va eradica din rădăcină corupția? 
Bă, pe bune, sunteți tâmpiți sau doar vă prefaceți?

Eu am încercat să-mi practic viciul în mod civilizat, n-am fumat în prezența copiilor și n-am cerut să fumez acolo unde era interzis însă de-acum înainte, având în vedere că ați vrut război, voi fuma în cele mai inedite locuri asumându-mi posibilitatea unei amenzi (deși... cred c-o să scap în mod frecvent, poliția nu-i atât de prezentă și nici io nu-s chiar proastă). 
Voi fuma în cofetării, în restaurante, în mall, în primărie. 
Voi fuma în fața școlilor, în sala de teatru și la cinema.
Voi fuma în semn de protest.
Voi fuma ca să vă fac în ciudă.
Voi fuma ca să vedeți și voi nefumătorii cum e să vi se încalce drepturile.

În plus o să-mi cumpăr un autoturism diesel, vechi și bășinos, cu care o să merg prin oraș numai în 5000 rpm poate până la urmă pricepeți că nu fumatul e marea problemă. 

Aaaa, și să nu uit: voi ”închide” o locandă pe-a cărei ușă va scrie ”Spațiu PRIVAT” și ”Intrarea persoanelor străine STRICT INTERZISĂ”, un fel de sufragerie mai mare, în care eu și prietenii mei vom bea, vom dansa și vom fuma după bunul plac.