Beware of the brain fart!

Beware of the brain fart!

miercuri, 20 august 2014

Doua liste


Schimbam aseara lenjeria de pat si mi-a venit spomtan gandul ca iubesc cearceafurile cu elastic :-) fiind excesiv "miscacioasa" inclusiv in somn, astea sunt singurele care-mi permit sa dorm PE ele si nu CU ele rasucite siret si infipte-n dos. De aici ideea sa fac lista cu ce iubesc si ce urasc.
Ce iubesc:

 
- cearceafurile cu elastic
- oamenii cu mintea vie si iute, cu replica si idei
- caldura, soarele, lumina
- florile viu colorate, verdeata
- barfa suculenta care nu se sfarseste cu verdicte si concluzii
- casele aerisite, cu mobila putina si spatiu mult
- masinile cu motor pe benzina, trike-urile
- ciocolata neagra, inghetata, caju, vinul sec, berea pils
- pisicile, cainii si in general orice animal cu blana
- bijuteriile din argint
- apa (de uz extern)
- mirosul de lavanda, verbina si busuioc
- unghiul de 90 de grade la orice nu misca
- portocaliu, alb, verde, turcoaz, galben, mov, gri,  cu toate nuantele lor
- toamna pentru culorile pe care le picteaza pe paduri
- iarna atunci cand zapada proaspata acopera tot jegu', cimentul, "biscuitii" din trotuar, uleiul de motor din parcari, ambalajele de eugenii si chistoacele de tigari
- primavara cand da coltul frunzei verde aprins
- VARAAAA cand toti se plang de caldura si mie mi-e bine :-)
- chefurile infernale cu prietenii, alea dupa care nu poti sa pui poze pe facebook ca te faci de minune
- plecatul razna prin lume fara plan si fara rezervari
- Sfantu Gheorghe Delta - cu precizarea ca incepe sa se-mputa branza si pe-acolo mai ales la vremea festivalului de film
- pisicile mele cand se comporta pisiceste
- Oludeniz si Larnaca (numai toamna)
- Londra in sezon de reduceri
- lenea cand am timp sa ma lafai in ea
- clientii care ma lasa sa le repar masinile cu simtu' raspunderii de mi-e drag si mie cand vad ce-a iesit
- zilele cand orice mi se pare amuzant si rad de mi se vad amigdalele daca-mi arati un deget
- slana cu ceapa si palinca de la Cluj (Corbu stie de ce)
- intelepciunea luminoasa a lui Epicur
- melodiile cu percutie, chitara si voci extreme (foarte inalte sau foarte joase)
- Chatty man cu Alan Carr
- Asterix si Obelix, desenele de la Pixar (in frunte cu Lady Bug - mamaruta isterica), Simon's Cat
- NeoCube - fucking addictive magnetic toy (multzam Carmen ca mi-ai dat de lucru, frec bilute de o ora)
* Prietenii de ambe sexe cu care nu vorbesc cu anii si cand finalmente ne auzim stam 3 ceasuri in telefon (sau 10 la beri) si-o luam exact de unde-am ramas data trecuta. Aia care nu se schimba in rau niciodata si de fiecare data cand interactionam imi amintesc de ce-mi plac asa de tare.

ce nu-mi place:
- prostii autosuficienti, cu basini in cap, parvenitii, semidoctii, cocalarii de ambe sexe
- aia cu exces de zel gramatical dar fara cunostinte in materie care pun cratima si unde nu-i si pentru ca au dubii cu privire la nr. de i-uri pun trei-patru... sa cred io ca e greseala de tipar... stiu vreo dooj de tastaturi care bat i-uri in prostie dar numai la sfarsitul cuvantului, si ma scoate din minti "e decat una"
- doctorii cu suflet de inginer ("asa e procedura") si inginerii cu mentalitate de popa ("io am pus suflet in santierul asta" - mai bine puneai dreaq bolobocu') - pentru popii cu inima de agent de vanzari am un respect pe care nu-mi ajunge vocabularul sa-l exprim :-P
- dieselul - consuma putin dar costa si pute mult
- manelele, sarbele si orice alta agresiune sonora care zdrangane uniform si tare
- parfumurile grele orientale, cu vanilie, patchouli si mosc
- iarna cand e frig da' nu e ger, zapada e fleoscaita si cerul gri
- toamna pentru ca-mi strica florile si miroase a iarna
- primavara pentru ca-mi vine un dor de duca nebun si nu pot sa plec
- vara pentru ca avem cel mai scazut consum de sapun si tot al doilea cetatean pute a tap in calduri
- nunti, botezuri, cumetrii - deschideti-va dracului un cont bancar si va fac plata on-line
- lenea cand am treaba si ma-ncurca
- litoralul romanesc si bulgaresc, Antalya
- apartamentele de bloc cu pretentii de Versailles
- aurul si ornamentele aurii
- rosu si roz
- pantofii ultracomozi pe care-i port pana la epuizarea flecurilor desi stiu ca-s urati cu spume
- clientii care vor din cacat bici pe 2 lei ca au citit ei pe forum ca precis e din coclendar si "cat poate dom'le sa coste un coclender?"
- birocratia
- sfintii cu cruce rosie care opresc tara in loc si pe unde te duci nu te baga nimeni in seama ca "e sarbatoare, azi nu muncim"
- pisicile mele cand imi baga nasu' ud in diverse orificii dimineata la 5
- zilele cand ma trezesc acra si murata fara pricina si asa raman pana seara
- ciorba de burta
- moralistii care ma judeca dupa chipul si asemanarea lor si vor sa ma "educe"
- telefonul mobil (daca e smart il urasc dublu)
- lucru amestecat: bere cu lamaie, sampon cu balsam, sapun cu crema, cafea cu lapte, tigari cu arome, iaurt cu fructe, shaorma cu de toate
- obiectele din plastic (le folosesc ca n-am incotro si le urasc simultan)
- Maruta
- intelepciunile naturiste care imi zic ce sa mananc si sa beau ca sa fiu sanatoasa: 1 mar, 2 portocale, 100 gr de alune, 150 de grame carne, rosii, vinete, 3 prune, un pahar de lapte, unul de vin rosu , 2 litri de apa, juma' de pepene galben, 3 castraveti, 2 oua, 1 cartof copt in coaja, o mana de spanac, o salata verde, ceapa si usturoi etc, samd... da' un' sa le bag pe toate intr-o zi ca ma fac de-o tona si-n plus ma tem ca ma si cufuresc. Am facut un calcul adunand sfaturile: ca sa-ti asiguri necesarul de vitamine, minerale si nutrienti (dupa mintea lor) tre' sa infunzi in tine vreo 4 kile de mancare pe zi. Cum dracu' a trait bunu' 98 de ani? Ca fuma, cam tragea la masea si manca joia si toamna ce gasea prin casa.
- filmele cu gloante si viteji, filmele lesinate, desenele animate inexpresive

Nu ca n-ar mai fi altele de scris, da' momentan am treaba... ma joc :-)

* pentru prietina mia din S., surghiunita la capitala, care ma cunoaste atat de bine incat m-a sunat sa-mi spuna ce lipseste din lista... si avea dreptate :-)