Beware of the brain fart!

Beware of the brain fart!

miercuri, 29 octombrie 2014

Puncte de vedere




Ăsta e un dreptunghi, are două laturi lungi egale între ele, doua laturi scurte egale între ele și unghiuri de 90 de grade pe la toate colțurile.

Ăsta e un cerc, are centru și rază, e rotund de jur împrejur.

Totuși... nici primul nu-i doar dreptunghi, nici al doilea nu-i doar cerc, ambele sunt imaginea, din unghiuri diferite, a unui... cilindru.
Dar să-l vezi ar însemna să te uiți mai departe decât un lung de mână.
Asta ar însemna să înțelegi că unele lucruri sunt legate între ele și nu se pot întâmpla decât în ordinea logică prestabilită.
Că cineva face un dreptunghi, în rulează și-i lipește laturile scurte între ele ca abia apoi altcineva să vină să-i îndese la ambele capete câte un cerc, făcându-l astfel un cilindru complet.
Că degeaba am decupat dreptunghiul dacă n-am completat și etapa lipirii lui la capăt.
Că degeaba ține cineva două cercuri în mână și așteaptă dacă n-are unde să le vâre.

Că cineva a făcut un dreptunghi și l-a făcut bine, bravo lui...
Altcineva ține cercurile... minunat...
Dar eu aștept un cilindru!
Problema e că prin comparație cu realizarea dreptunghiului, lipirea lui pare un mizilic neimportant.
Așa de neimportant că fu dat la cur.

Și ca să fac o altă comparație: degeaba-ți montez magistral o distribuție cu pompa de apă pe un motor în 16 valve și două axe cu came dacă nu-ți pun antigel. Fără mizilicul de antigel ești la fel de imobilizat ca înainte. Fără antigel te poate durea fix în cur de măiestria mea. Ești neterminat! NU MERGE!
Chiar? Ce-ar fi să încerc? Următorului client îi montez distribuția și dup-aia-l las fără antigel vreo câteva ore (ore, nu săptămâni), fără să-i spun nimic, ba chiar mă apuc de altă mașină.
Sunt curioasă ce reacție o să aibă. Da-mi asum experimentul că vreau să văd dacă-s io nebună :-))))

Între timp stau așa atârnată, nici cal, nici măgar... cu proiectele suspendate (nici măcar amânate, că amânate ar însemna să știu un deadline) într-o nesiguranță care-mi fierbe creierii de câte ori îmi aduc aminte și de câte ori mă întreabă cineva dacă particip la o chestie cu dată fixă și io răspund ”nu știu, nu depinde de mine”.
Dar probabil că-s io dusă și over-reacting.